با توجه به بازار مناسب مواد شوینده در منطقه و ظرفیت تولید چند برابر نیاز داخل این امید میرود تا صنعت مواد شوینده بتواند به عنوان یکی از صنایع مهم در زمینه صادرات غیرنفتی نقش ایفا کند. در بهترین حالت در یکسال حدود ۵۰۰ میلیون دلار محصولات شوینده، آرایشی و بهداشتی شامل مواد اولیه و محصولات نهایی صادرشده که عمده اقلام صادراتی این محصولات نیز انواع پودر شوینده بوده است
از آنجایی که کشورهای همسایه ایران مصرف کنندگانی هستند که تولید مواد شوینده در آن کشورها به بلوغ نرسیده، ظرفیت بالقوهای برای صادرات ایران به وجود آوردهاند. درحالحاضر گرجستان از کشورهایی هست که مقدار زیادی خرید مواد شوینده را از ایران دارد و بازار بسیار مناسبی برای ارز آوری می باشد.